Descrierea firmei
Un tânăr chimist francez pe nume Eugčne Schuller a inventat vopseaua de păr,în 1907. Această vopsea s-a numit “Auréole”.
Astfel, începe istoria L’Oréal.
Eugene Schuller, creează
şi produce propriile sale produse care erau vândute în saloanele de
înfrumuseţare din Paris din acea vreme.
Doi ani mai târziu Schuller a înregistrat
compania sa sub numele de “Societatea
Franceză de Vopsea
Inofensivă pentru Păr”,viitoarea firmă L’Oreal.
Principiile după care se ghida compania lui Schuller sunt aceleaşi
principii ale firmei L’Oreal din ziua de azi, si anume cercetare
şi inovare în interesul frumuseţii.
În anul 1920 compania lui Schuller avea 3
chimişti, în anul 1950 echipa de cercetare a companiei număra 100 de
chimişti iar în prezent numărul lor este peste 2000.
După cinci ani de când Eugene
Schuller a creat produsele pentru colorarea părului, a început să
exporte produsele în 3 ţări din Europa, şi anume – Olanda,
Austria şi Italia.
Câţiva ani mai târziu prin
intermediul agenţilor pe care firma îi avea în lume produsele acesteia au
fost introduse şi pe pieţele din SUA, America de Sud, Rusia şi
Orientul Îndepărtat.Azi Grupul L’Oreal este prezent peste tot în
lume prin intermediul sucursalelor şi filialelor pe care le are în lume.
L’Oreal a început cu produse pentru
colorarea părului, dar în anul 1934 L’Oreal a început să pună la
dispoziţia consumatorilor şi produse pentru curăţarea
şi înfrumuseţarea tenului.
Grupul L’Oreal cuprinde peste 500 de
brand-uri şi mai mult de 2000 de produse care fac parte din industria
frumuseţii, cum ar fi: vopsea de păr, produse de styling,
produse pentru îngrijirea corpului, produse de parfumerie, cosmetice etc.
Produsele L’Oreal pot fi
găsite în saloanele de înfrumuseţare şi parfumerii până la
supermarketuri şi hipermarketuri.
Comunicarea este cuvântul cheie în istoria Grupului L’Oreal.
Atunci când publicitatea era încă la început L’Oreal a început
să-şi facă cunoscut numele prin postere promoţionale,
care sunt faimoase şi în ziua de azi, realizate de graficieni ca Loupot,
Colin, Sanvignat care au ajutat firma L’Oreal să-şi pună
în atenţia consumatorilor produsele pe care le producea.
În anul 1933 Schuller a deschis primul
magazin al companiei L’Oreal care s-a numit Votre Beaute, un magazin care era
devotat femeilor.
În anul 1950 când a apărut
publicitatea prin intermediul filmului, L’Oreal a profitat de această
oportunitate şi a debutat în această formă de publicitate cu o
companie pentru Ambre Solaire, produs care a fost reintrodus pe piaţă
după cel de-al doilea război mondial.Trei ani mai târziu firma
L’Oreal câştigă primul premiu Oscar pentru publicitate.
Cotat la bursă din 1994, Grupul
dirijat de 10 ani de către Lindsay Owen-Jones, este apreciat de
investitori pentru capacitatea sa de reacţie la crize şi
realizările sale.În 1998 Grupul ocupa locul 3 la Bursa din
Paris(capitalizarea la bursă fiind de 273 miliarde franci francezi).
În 2002 Grupul a continuat să se
extindă în afara Europei şi în America de Nord.Pentru a face posibil acest lucru, în fiecare
zonă s-au concentrat, extins şi specializat capacităţi de
producţie.
AMERICA LATINĂ – odată cu închiderea fabricii din Argentina, producţia s-a concentrat în Brazilia;
EUROPA DE EST – Capacitatea fabricii din
Polonia s-a dublat, pentru asigurarea pieţelor Rusiei şi Europei de Est;
ASIA PACIFIC – Fabrica Suzhou a devenit
cel mai mare centru de producţie
pentru Asia.Fabrica din Australia s-a închis, datorită preţurilor
mari ale materiei prime.
Inovaţia şi
îmbunătăţirea continuă a produselor vor asigura progresul
în viitor.
2.Strategii de cercetare – dezvoltare
De când a fost fondat în 1907 de
către chimistul francez Eugene Schuller, Grupul L’Oreal a continuat
să investească în cercetarea cosmeticelor cu un singur scop:
de a îmbunătăţi calitatea şi eficacitatea
produselor lor cu ajutorul inovaţiei ştiinţifice. În fiecare
an Grupul L’Oreal alocă 3% din profit pentru cercetare şi
dezvoltare.
Laboratoarele din Franţa, S.U.A.
şi Japonia angajează în jur de 2800 de oameni de
ştiinţă şi personal din aproximativ 30 discipline: chimie, biologie, fizică, medicină, toxicologie.
L’Oreal este liderul global în
cosmetică şi frumuseţe, un sector în care inovaţia în
domeniul modei, produselor şi ambalajelor creează continuu
schimbări în concurenţa globală a pieţelor brand-urilor.
Este un nume cunoscut în toate colţurile lumii care nu are egal în lumea
frumuseţii.
Prezentă în 120 de tări,L’Oreal
Paris se bazează pe o singură filozofie:aceea de a inova şi
a oferi un produs cât mai eficient şi la un preţ foarte
bun.Această filozofie a fost practicată de la începuturile
companiei.Este de asemenea un nume ce străluceşte prin diversitatea
sa, prin bine-cunoscutele feţe din toată lumea: Claudia Schiffer,
Ging Li, Heather Locklear, Milla Jovovich, Diana Hayden.
“L’Oreal pentru că merit!” este simbolul sinergiei dintre produsele
superioare şi personalităţi impunătoare.Este un mesaj care
valorifică femeia pe întregul glob.Mai presus de orice, în spatele acestei
afirmaţii se află angajamentul companiei, care, prin mărcile
sale variate, glorifică frumuseţea femeii.
Obiectivele Departamentului de Cercetare
-
de a
câştiga o înţelegere în profunzime a tenului sănătos
şi a părului la nivel celular;
-
de a
puncta procesele biologice din spatele procesului de îmbătrânire a tenului, efectelor negative
ale radiaţiilor solare, pigmentării cât şi a culorii naturale a
părului, încărunţirii şi chelirii;
-
de a
sintetiza moleculele active care protejează, repară sau colorează(peste 110
molecule originale au fost produse);
-
de a
crea şi dezvolta noi produse în toate ramurile cosmetice(peste 3000 de formule ies în fiecare an
din laboratoarele firmei):
-
de a
evalua eficacitatea şi
siguranţa produselor folosind teste în vitro pe modele cu ten
asemănător celui uman, cât şi tehnicile sofisticate de imagine
şi analiză senzorială.
Cercetarea L’Oreal colaborează cu centre de cercetare din 12
ţări din lume cu privire la domenii ştiinţifice avansate.
Domenii de cercetare:
Activităţile de cercetare sunt concentrate
asupra a trei subiecte:ten,
păr, culoare.
În ceea ce priveşte tenul,
L’Oreal caută modalităţile cele mai inovaţionale de a
furniza tenului elementele esenţiale pentru a-şi căpăta
echilibrul, prin aceasta păstrând sănătatea tenului, prevenind
îmbătrânirea cronologică şi fotoîmbătrânirea datorită
radiaţiilor UV.
În ceea ce priveşte părul,
L’Oreal reprezintă un pionier în domeniul studierii acestuia urmărind
obţinerea unei culori ultrarezistente a părului, unor molecule
biomimetice cum sunt anumite ceramide care asigură coeziunea celulelor de
pe suprafaţa părului, obţinerea unor agenţi mai
delicaţi de curăţare în şampon şi balsam sub
formă de lac sau gel.
În domeniul culorii atât a
machiajului cât şi a părului, L’Oreal caută noi
efecte prin folosirea unei colecţii exclusive de 13000 de coloranţi.
Datorită cerinţelor cât mai
ridicate, firma are două obiective majore:de a răspunde unei cereri
presante pentru produse cât mai sofisticate şi de a profita de
potenţialul nedezvoltat încă al pieţei. L’Oreal speră
astfel să ofere produse care pun înalta tehnologie într-un produs pe care
consumatorii vor fi într-adevăr încântaţi să-l folosească.
L’Oreal lucrează cu o gamă de
emolienţi, emulsii(în principal cele provenite din zahăr),
agenţi gelifianţi şi pudre, combinându-le pentru a putea crea
structuri moleculare care dau proprietatea produsului de a fi atât de eficient
cât şi de a fi o plăcere în a-l folosi.În prezent deţine 400
filiale şi 100 agenţi în 150 de ţări.
Mărcile cele mai utilizate:
Produsele publice:L’Oreal Professional, Garnier, Gemey
Parfumuri:Lancome, Biotherm, Helena Rubinstain, Armani, Lanvin, Cacharel
Coafură:L’Oreal Professional, Kerastase, Redken
În 2001-2002 proiectarea unor instrumente
pentru măsurarea proprietăţilor pielii şi ale părului
a fost realizată împreună cu ST Microelectronics şi a condus la
producerea Skinchip-ului, care este un senzor microelectronic capabil să
furnizeze o imagine a suprafeţei pielii în câteva secunde, cât şi
informaţii privind hidratarea, îmbătrânirea şi problemele de
pigmentaţie.
S-a dezvoltat de asemenea un model în 3
dimensiuni pentru pielea îmbătrânita, care ilustrează toate
fenomenele ce apar odată cu înaintarea în vârstă.
Sistemele Dassault ajută la o
înţelegere aprofundată a ciclului de dezvoltare a părului.
De când ştiinţa cosmeticii a
devenit de sine stătătoare s-a început colaborarea cu societatea
ştiinţifică în general: în universităţi, spitale
şi în sectorul privat. Dimensiunea globală a acestei abordări se
reflectă în cercetarea mai multor tipuri etnice de piele şi păr.
În 2002, la Congresul Mondial de
Dermatologie de la Paris s-au prezentat rezultatele unui studiu efectuat pe un
eşantion de 2000 de femei din China. Acest studiu a constituit baza unei
clasificări tipologice a pielii, în funcţie de condiţiile de
mediu, alimentaţie şi tutun.
În mod similar s-au realizat studii asupra
aspectelor părului populaţiei din Africa, evidenţiindu-se un mod
specific de distribuţie a lipidelor în folicul. Toate aceste
cercetări s-au materializat în aşa numitele “produse etnice”.
Episkin a reprodus modelul epidermei,
modelul foliculului părului cu glanda sebacee şi muşchi. Un
robot HTS testează eficacitatea ingredientelor biologice active.
Încă din anul 1907 Grupul L’OREAL a
investit mult în cercetare, în domenii ca: protejarea pielii, machiaj,
protecţia împotriva soarelui, vopsele de păr, produse de
coafură, igiena corpului şi a părului şi parfumuri. În
acest scop, echipele de cercetare au la dispoziţie echipamente de
ultimă oră. Orice produs nou este testat mai întâi pe un număr
de voluntari pentru a realiza o evaluare corectă a acestuia. Centrele de
evaluare sunt localizate în 12 ţări, pentru a se asigura că
produsul respectiv îndeplineşte cerinţele specifice pieţei. De
exemplu, gelurile sunt preferate în ţările cu climat mai cald, iar
anumite parfumuri cu mare succes în Europa nu sunt agreate în Asia. Grupul a
investit în roboţi, care oferă posibilitatea unei evaluări
rapide a proprietăţilor chimice, fizice şi biologice a
produselor.
REALIZĂRI ÎN ACTIVITATEA DE CERCETARE
În ultimii 40 de ani au fost patentate
peste 120 de produse:
CERAMIDA R – o ceramidă
sintetică inspirată din cele naturale, cu efect de întărire
şi strălucire a părului, a fost descoperită în 1989,
lansată în 1995 într-un şampon ELSEVE şi inclusă în
produsele etnice în 2001;
FILTRELE SOLARE:UVA FILTER, MEXORYL XL, UVA-UVB au fost incluse în produsele de acest gen
ale grupului începând cu 1999, exceptând SUA;
MODELE DE EPIDERMA – în 1980 acestea au devenit realitate şi se utilizează pentru
testarea siguranţei şi eficacităţii produselor, în cadrul
activităţii de cercetare biologică;
NANOVECTORII – sisteme ce cuprind
ingrediente active fragile(lipozomi, niozomi, şi nanocapsule) minuscule.
PRODUCTIA SI TEHNOLOGIA
Dezvoltarea procesului de productie şi ambalare
În 2002 a fost posibilă lansarea
produselor anti-mătreaţă DERCOS – VICHY, împreună cu
mascara GEMEY MAYBELLINE.Înregistarea a 78 de produse noi în ultimii ani
demonstrează intensificarea activităţii de cercetare.
În ceea ce priveşte calitatea,
siguranţa şi impactul asupra mediului, în 2002 produsele ISO au reprezentat 85%, ca urmare a
certificării fabricii noastre din China.
Nivelul de siguranţă a crescut
cu 25%, ca o consecinţă a politicii duse în acest scop.
Fabricile au reuşit să
reutilizeze, recicleze sau să incinereze 89,5% din deşeuri şi
toate reziduurile rezultate s-au încadrat în normele şi standardele
locale.
Fabrica SUZHOU, CHINA a contribuit
substanţial la succesul economic al grupului.
Cu un număr de 14500 angajaţi în
cadrul a 42 de unităţi, cu capacitatea de 3,7 miliarde de produse.
Strategia de dezvoltare şi obiective
Strategia de dezvoltare a Companiei de
Produse Profesionale are drept scop să grăbească globalizarea
mărcilor sale prin concentrarea în principal, pe domeniile unde este de
actualitate slaba reprezentare, în condiţiile impuse de piaţă,
Asia şi Europa de Est.
Compania se va dezvolta de asemenea prin
crearea de noi servicii, nu numai în domeniul coloranţilor şi
întăritoarelor(fixative) pentru păr, dar şi în produse de
styling şi îngrijirea părului, în special în vânzările
saloanelor de produse destinate folosirii pentru acasă.
3.Dinamica produselor L’Oreal pe piaţă(vânzările)
Creşterea vânzărilor, combinată
cu stimulente mult îmbunătăţite au adus o creştere
dublă a profitului, pentru al 18-lea an consecutiv.
În ceea ce priveşte inovaţia,
bugetul pentru cercetare a crescut substanţial, mărcile au luat un
număr mare de iniţiative privind produsele, care s-au dovedit a fi de
mare succes(L’OREAL PARIS, GARNIER Skin Naturals line, Oligo 25, Vichy,
Majirouge Mix + vopselele L’OREAL PROFESSIONAL, rujurile Water Shine Diamonds
de la MAYBELLINE, tuburile cu
arome de fructe de la LANCOME, Polo Blue – RALPH LAUREN şi Sensi fragrance de la GIORGIO ARMANI)
şi au contribuit la creşterea dinamică a vânzărilor,
într-un mediu de afaceri mai dificil.
În 1998, compania a profitat de un
efect pozitiv al creşterii cu 1,2% datorită consolidării unor
noi filiale din Europa de Vest şi America de Nord.
În iulie 1998, achiziţia de către filiala americană L’Oreal
Cosmair Inc. a companiei Software Sheen
Products Inc., liderul american al produselor de îngrijire a părului care exporta în special în Canada, Marea
Britanie, Africa de Vest şi Caraibe, a avut o oportunitate
excepţională de creştere datorită faptului că nevoile
pieţei erau foarte mari.
În 1998, filiala farmaceutică
Synthélabo s-a unit cu cea a companiei Elf Aquitane Sanofi, astfel punând
laolaltă culturile identice în căutarea unei mai bune
calităţi şi potenţialul în scopul dezvoltării, penru a cuceri piaţa
nord-americană. Această nouă campanie va fi al doilea grup
farmaceutic francez,al şaselea laborator din Europa şi va ocupa locul
şaptesprezece la nivel mondial.
În 1999,L’Oreal a beneficiat de asemenea de un efect
pozitiv de 0,4% datorită
consolidării filialelor cosmetice şi dermatologice de pe continentul
american.
Este necesar de subliniat acordul semnat
în martie 1999 cu firma japoneză Kosé care deţinea monopolul pe
piaţa mărcii Maybelline. Grupul dispune de asemenea de drepturi pe
această piaţă care ocupă o poziţie importantă pe
piaţa machiajelor ce distribuie produsele în Statele Unite.
De când a fost preluată de L’Oreal în
1996, marca Maybelline a fost lansata în mai mult de 70 de
ţări:este marca care realizează în prezent mai mult de
50% din vânzări exceptând SUA,
şi care a devenit liderul în machiaj.
L’Oreal va continua comercializarea mărcii în Japonia şi va include simultan pe această
piaţă ultimele sale produse.
Orientarea actuală este bazată pe universalizarea
accelerată a afacerilor grupului şi ţinteşte la o acaparare
în totalitate a pieţelor internaţionale.
Pentru aceasta, firma continuă
să se specializeze în 4 domenii de comercializare: produsele capilare, machiaj, îngrijirea tenului şi parfumuri –
pentru care alocă un procent de 96% din vânzări. Aceasta presupune un
efort în cercetare şi investiţii mereu în creştere cu sprijinul
inovaţiei tehnologice. Astfel cheltuielile cu cosmeticele şi
produsele dermatologice R&D
au un procent de 3% din vânzări.
În paralel, L’Oreal stabileşte o strategie de expansiune bazată pe concentraţia
a 10 mari mărci în lume ce aduc un procent de vânzări de
80%.
În 1998, în ciuda crizei din câteva
ţări emergente, cucerirea noilor pieţe a continuat:astfel
vânzările au crescut cu 28% în Mexic, 33% în Ungaria, 63% în China şi
133% în Turcia. Acest succes se datorează capacităţii de
reacţie a Departamentului Operaţional care redistribuie investiţiile
lor industriale şi comerciale în funcţie de zonele geografice cele
mai puţin atinse de fluctuaţiile economice.
Afacerile Grupului au cunoscut o
creştere rapidă în India( +124%), Marea Britanie( +20%) şi Netherland ( +22%).
Cifra de afaceri consolidată a Grupului în miliarde de franci
Cifra de afaceri în domeniul cosmeticelor
consolidată(în miliarde de franci francezi)
Pe
14 ianuarie 2000 a avut loc crearea unei filiale în Liban ce va asigura
comercializarea produselor publice şi produselor profesionale.
În
2001, a asigurat comercializarea parfumurilor şi produselor de lux.
Această regrupare a variatelor produse ar trebui să genereze o
răsturnare a vânzărilor de 200 milioane de franci francezi.
Pe
19 ianuarie 2000, L’Oreal a reorganizat filialele sale în două
ţări importante din Europa Centrală:Polonia şi Ungaria,
prin întrunirea tuturor activităţilor sale. Grupul are 7 filiale în
Europa Centrală şi de Est şi angajează mai mult de 1.500 de
oameni.
În 2002 profitul
a crescut de la 12,1 la 12,9, una din cele mai mari valori înregistrate.
Acest
progres s-a datorat concentrării asupra unui număr limitat de
mărci şi specializării capacităţilor industriale, prin
realizarea de economii şi al unui control strict asupra costurilor şi
a cheltuielilor generale, prin integrarea eficientă a mărcilor
realizate în 2000 şi 2001.
Economiile
realizate le-au oferit posibilitatea de a aloca mai multe resurse pentru
extinderea la nivel mondial a mărcilor noastre,
îmbunătăţind concomitent profitul.
Aceasta
este ceea ce ei denumesc “buna spirală a preţurilor”, concept
căruia îi acordă o mare importanţă.
Anul
2003 a adus posibilităţi dar şi dificultăţi, în
egală măsură. Incertitudinile politice ce planează asupra
mediului de afaceri global şi fluctuaţia monedelor au avut
iarăşi un impact substanţial.
Au
şansa de a opera pe anumite pieţe, mai puţin sensibile decât
altele la ciclurile economice. Atunci când perspectiva este cenuşie,
consumatorii continuă totuşi să cumpere produse cosmetice,
deoarece acestea asigură bunăstarea, la un preţ rezonabil.
În
plus, echipele de cercetare şi marketing au
pregătit iniţiative ambiţioase de produse, acoperind toate
segmentele pieţei, în scopul creşterii cererii şi al
îmbunătăţirii prezenţei firmei pe piaţă.
De mai mulţi ani ei au aplicat o politică de supraveghere a monedei şi de limitare a schimburilor dintre Europa şi America de Nord. Îmbunătăţirile continue în managementul financiar au îmbunătăţit bilanţul deja solid, de aceea sunt încrezători privind proiectele lor în viitor.
4.
Organizarea Producţiei
În Europa, Divizia pentru produse de larg consum, a finalizat, în mare, procesul de restructurare pe mărci şi tehnologii. Există acum 4 fabrici pentru L’OREAL PARIS şi 5 pentru GARNIER, pentru asigurarea pieţei europene. Această simplificare ajută la reducerea costurilor de producţie şi la controlul costurilor, prin intermediul unor sisteme logistice foarte eficiente.
AMERICA DE NORD – Fabrica din Montreal, care este specializată în produse profesionale şi-a dublat producţia şi a reuşit să ajungă la un nivel al costurilor comparabil cu cel din Europa.
Fabrica SOLON din SUA, care iniţial producea numai marca MATRIX a fost acum integrată în Divizia de produse profesionale. Din acel moment performanţele acesteia s-au îmbunătăţit considerabil.
Reducerea Costurilor De
Producţie
În 2002 costurile de producţie s-au redus prin închiderea a 5 fabrici, prin simplificarea capacităţilor de producţie în Europa şi prin creşterea producţiei. Achiziţionarea de materii prime, componenta cea mai importantă a costurilor de producţie a fost controlată strict.
Compania de Produse Profesionale dispune de un portofoliu de produse de marcă (brand-uri) unice şi complementare care să satisfacă necesităţile oricărui gen de salon de coafură din lumea întreagă, oricare ar fi stadiul de dezvoltare al pieţei de produse profesionale. Coloranţii şi produsele de styling şi de îngrijire a părului sunt special proiectate pentru toate necesităţile stiliştilor din domeniu.
Analiza Companiei pentru specializarea în domeniul coafurii şi al dezvoltării programelor proiectate pentru toate tipurile de saloane, va continua să stimuleze în întregime dinamismul în această profesie.
Europa de Est 56%
America
de Nord 27%
Restul lumii 17%
Departamentul produselor
publice 55%
Departamentul de coafură 12%
Cosmetice diverse 2%
Divizia parfumurilor şi de frumuseţe 26%
Departamentul de cosmetice active 5%
L’Oreal Professional, o primă marcă
reprezentată de o înaltă tehnologie, constituie o sursă de
inspiraţie pentru cei mai de vârf stilişti din întreaga lume. În 2002,
vânzările de produse de marcă au crescut mai repede decât
creşterea pieţei, cu lansări de succes ale coloranţilor
pentru păr şi deschiderea unor noi activităţi.
hÎn domeniul coloranţilor, Majirouge Mix +, care realizează efecte mai intense şi de mai lungă durată, relansarea produsului Majiblond şi succesul continuu al produsului Majilift în Asia, au revitalizat întregul sector de oxidanţi în domeniul coloranţilor de păr;
hLinia
de îngrijire a părului Serie Expert a atins un stadiu de creştere de
22%, susţinută prin lansarea măştii de păr Vitamino
color şi a produsului Shine Blond în Europa, a succesului remarcabil a
celor trei programe de îngrijire intensivă “Target Care”, lansate în Japonia;
hProdusele
de îngrijire a părului şi-au întărit poziţia în Europa
şi au avut un progres rapid în ţările cu creşteri
puternice.
hPentru
dezvoltare susţinută lansarea liniei X – Tenso va determina Compania
să abordeze un segment de înalt potenţial şi să-şi
stabilească referinţele tehnice şi tehnologice pe
piaţă.
În 2002, Kerastase şi-a întărit poziţia ca leader în segmentul saloanelor de prestigiu.Cu creşterea de 11,3% la vânzările prin comisionare, produsele de marcă şi-au continuat expansiunea în Asia (50%) şi în saloanele de prestigiu din Statele Unite, unde s-au dublat vânzările. Oleo Relax, lansat în 2001 într-un nou segment de piaţă, a continuat să fie o marcă de succes. În 2002, KERASTASE s-a menţinut pe poziţii, prin lansarea liniei Elasto Curl pentru părul ondulat.
De asemenea s-au luat
măsuri pentru modernizarea imaginii de marcă în saloane, cu programe
noi de aprovizionare şi de comportament faţă de clienţi,
menite să dezvolte serviciile în domeniul îngrijirii părului.
Pe piaţa produselor, marca Matrix a întrunit 13,5% la vânzările prin comisionare.
Au existat trei
direcţii importante în 2002:
·
Succesul pe plan mondial al
sistemului de întindere Sleek Look
·
Succesul lansării liniei
de styling Trix, pentru tineret
·
Succesul remarcabil al
produsului nuanţe luminoase Earthtones, din linia Biolage
Aceste rezultate
continuă succesul continuării globalizării acestor mărci.
Această marcă
a atins o creştere importantă de 10,4%(al cincilea an, la rând, la
vânzările prin comisionare). Această creştere s-a bazat pe:
·
Creşterea
excepţională a vopselelor Color Fusion:
vânzările au crescut cu 255 şi marca a
câştigat 6000 noi clienţi în Statele Unite;
·
Succesul liniei de îngrijire
All Soft Addictive şi Fresh Curl, pentru părul ondulat;
·
Succesul produselor de styling
care conferă efecte originale: Vinyl
glam 2, Smart Wax 10 şi Rough Paste 12;
·
Succesul produsului
Vertical
Datorită
gamei largi de produse,succesului dobândit în 2002 şi lansărilor care
vor avea loc în 2003,Compania poate privi cu încredere spre viitor.
L’Oreal s-a angajat să se
dezvolte mai mult profesional, vor oferi mai multe resurse pentru stabilirea
unor programe de specializare pentru stilişti, orientate spre fiecare
dintre produsele de marcă ale Companiei.
În timp ce continuă
să investească,Compania va menţine îmbunătăţirea
rezultatelor prin optimizarea structurilor sale organizatorice şi a
costurilor de prelucrare.
5. L’Oreal în România
L’Oreal lansează o nouă
divizie. L’Oreal România
a organizat recent spectacol de inaugurare a noii divizii L’Oreal Professional (ianuarie 2004). În
faţa unei audienţe compuse din stilişti din top din România, din
reprezentanţi ai celor mai renumite saloane de coafură din
Bucureşti şi din ţară şi personalităţi,
noile produse au fost prezentate de ambasadoarea L’Oreal Laetitia Guenaou. În
România divizia L’Oreal Professional îşi
propune să ofere celor mai bune saloane de coafură tot ceea ce au
nevoie pentru a atinge excelenţa şi pentru a cunoaşte succesul: produse de vopsire, produse de
styling şi de îngrijire a părului, inspiraţie
artistică şi servicii noi.
L’Oreal va crea noi oportunităţi de
afaceri în domeniul saloanelor de coafură în concordanţă cu
standardele europene.
Firma L’Oreal din România reprezintă o
filială a firmei L’Oreal Paris.
Capitalul
firmei este format din 51% acţiuni private şi 49%
acţiuni la bursă. Capitalul alocat cercetării reprezintă
30% din profitul brut.
Una dintre
direcţiile de acţiune pentru viitor o reprezintă educarea
cosmetică a femeilor prin promovarea produselor publice, produse de
calitate ce se adresează celei mai mari categorii de consumatori.
Firma adoptă
anumite strategii de marketing cum ar fi testarea pieţei, testarea
consumatorilor, educarea acestora şi inspirarea interesului acestora prin
reclame publicitare, pliante, tester-e şi mostre gratuite ale produselor,
prin banner-e în diferite pagini de web şi prin site-ul său unde se
oferă informaţii cu privire la toate produsele dedicate îngrijirii
corpului.
Firma furnizează
sfaturi consumatorilor, instrucţiuni de folosire a produselor descriind
adaptarea acestora pentru orice tip de piele, sfaturile şi
instrucţiunile fiind date pe orice ambalaj şi în pliantele
publicitare pentru o utilizare mai uşoară şi mai eficientă
a produselor.
Ca investitor
străin, L’Oreal Paris a ales România ca piaţă de desfacere
datorită faptului că este prima piaţă cu potenţial
după Polonia şi Ungaria. Piaţa românească este o
piaţă în devenire stabilă, ce creşte constant cu
aproximativ 4,8% pe an (crescând cu 4,6% în 2002).
Firma este ideal poziţionată pe segmentele ce cresc rapid pe piaţa cosmeticelor şi a avut un real succes datorită produselor sale de calitate. A penetrat piaţa românească prin produsele publice deoarece acestea erau cele mai accesibile şi consumatorii şi le puteau permite.
L’Oreal în calitate de importator al
produselor L’Oreal Paris, preia
de regulă mijloacele de promovare a produselor de la firma mamă, dar
în multe situaţii le adaptează în funcţie de zona
geografică şi de nivelul de cultură al populaţiei.
Cel mai puternic
concurent este reprezentat de firma Beiersdorf cu gama de produse
Nivea, urmat apoi de Procter & Gamble cu gama Pantene, Oil of Olaz,
Ellen Betrix, gama produselor farmaceutice Wich şi nu în ultimul rând
de Wella cu gama Wellaton, vopsea de păr, şampon şi
tratamente pentru păr.
Vânzările L’Oreal Paris la 31 martie 2003 s-au ridicat la 3,68
miliarde de dolari, adică au crescut cu 10,4%. În Europa vânzările au
crescut cu 8,5%, iar în România pe primul loc la vânzări se situează
produsele publice cu 14,2%, pe locul doi se află cosmeticele cu 10,5%, pe
locul trei, produsele profesionale cu 9,8% şi pe ultimul loc se află
produsele de lux cu un procent al vânzărilor de 2,5%.
Branduri:
Principalele
mărci ale firmei L’Oreal, foarte cunoscute la noi cât
şi în lume, sunt :
-
L’Oreal Garnier – cu gama produselor dedicate persoanelor tinere(Garnier
Synergie), gama produselor parafarmaceutice şi
de parfumerie
-
Maybelline – una din cele mai
importante mărci atât în lume cât şi la noi din punct de vedere al
vânzărilor
-
Body Expertise – este singurul
brand ce concurează în categoria produselor de îngrijire a corpului ce
promovează prima gamă expert de produse profesionale.
„L’Oreal” este primul
magazin exclusiv L’Oreal de la noi din ţară, iar noutatea pe care o
aduce constă în faptul că aici poate fi găsită o gamă
completă a produselor L’Oreal, similară celei expuse în magazinele
din Franţa. Pe lângă gamele cunoscute la noi, din vitrinele
magazinului nu lipsesc nici produsele „L’Oreal
Kids”, « Feria » sau « Effaceur Rides ». Iar
pentru clientele care au nevoie de sfaturi în
privinţa alegerii produselor, o echipă de specialişti
pregătită de make-up artistul companiei, Dana Argeşan, este
prezentă.
Produsele
firmei L’Oreal în România
Produsele profesionale:
§
produsele
ce fac parte din gama L’Oreal Professional, precum :
-
tratamente
cosmetice
-
măşti
– cu efecte de lifting pentru faţă şi ochi, procedee de drenaj
limfatic
-
tratamente
pentru unghii, tatuaje pentru unghii
-
tratamente
cu parafină pentru mâini şi picioare
Divizia
L’Oreal Professional este lider mondial în vânzările
către saloanele de coafură cărora grupul L’Oreal le acordă o atenţie cu
totul specială. Misiunea acesteia este inovaţia permanentă prin
produse, servicii şi idei noi care să ajute la dezvoltarea
industriei cosmetice.
Exemple de acest gen de
produse:
-
La Praire
-
Juvena
-
Revivre
-
Nelly de
Vuyst
-
Age
Jeunesse
-
Kiss
-
Beauty Nails
-
Peggy sage
Produsele de lux:
§
produsele ce fac parte din gama
de lux „Kerastase”, acestea pot fi:
-
produse destinate părului
gras, rădăcină groasă
-
produse destinate vârfurilor
uscate, părului uscat şi deteriorat
-
produse pentru calviţie,
mătreaţă, produse de cimentare şi rezistenţă a
părului deteriorat şi sensibilizat.
De asemenea,
clienţii firmei L’Oreal pot alege dintr-o gamă
complexă de servicii cum ar fi:
-
tunsori cu
cel mai înalt grad de profesionalism
-
tehnici noi de ultimă
oră
-
cele mai noi tunsori în
modă – rearanjarea naturală a părului din tunsoare, fiind
secretul care stă la baza unei tunsori reuşite
-
coafuri naturale de ocazie
-
lucrări deosebite – pentru
recepţii petreceri, coafuri profesionale, şedinţe foto,
filme de scurt metraj
-
crearea de look-uri sau
schimbări totale de imagine
-
masaje capilare
Exemple din această
gamă de produse:
-
Crema
Garnier Soin de Nuit Reparateur
-
Crema
Garnier Lift Anti-Rid
-
Crema
Garnier Synergie Soin d’Hidratation Quotidien
-
Crema
Garnier Synergie C
-
Crema
Garnier Bio-Contur-Gel contur de ochi
Produsele publice :
§
produsele
din gama Garnier Synergie, acestea pot fi împărţite
în produse pentru:
-
hidratarea şi
reechilibrarea tenului
-
atenuarea ridurilor
-
estomparea pungilor de sub ochi
§
produsele din gama L’Oreal
Plenitude, acestea la rândul lor sunt împărţite în produse pentru:
-
hidratare,echilibrare
perfectă, tonifiere
-
împotriva îmbătrânirii,
estomparea cearcănelor
-
produse cu efect de lifting, estomparea
ridurilor, regenerarea tenului
-
demachiere, curăţare,
tonifiere
Exemple din această
gamă de produse:
-
Crema L’Oreal Active Anti-Rides
-
Crema Futur-E
-
Crema L’Oreal Revitalift Nuit
-
Crema Revitalift Yeux
-
L’Oreal Plenitude Revel Eclat
Tonique Eclat Jeunesse
-
Lait Demaquillant Eclat
Jeunesse
§
L’Oreal
Studio – care sunt produse pentru îngrijirea părului :
-
pentru vitalitate,
protecţie şi hrănire
-
netezire, fixare, modelare
Exemple de acest gen de produse:
-
L’Oreal Special FX –
Radical Gel
-
L’Oreal Fixing Gel – with
multivitamins
§
L’Oreal Recital – vopsea
pentru păr ce protejează părul din interior
revitalizându-l
§
L’Oreal
Excellence
§
Produse cosmetice precum :
-
fond de ten – Fond de ten
Transmisible
-
rujuri
-
rimeluri –
Mascara
-
farduri
Cea mai mare vânzare o au produsele publice, deoarece sunt destinate unei game mai largi de posibili clienţi, apoi sunt urmate de către produsele profesionale şi apoi de produsele de lux, produse pe care nu şi le poate permite oricine, ci numai anumite persoane pentru care numai imaginea lor contează.
Referitor
la 2002 a fost un an de succes, care a cunoscut o
mare dezvoltare în domeniul liniilor de produse, care a determinat un grad
ridicat de creştere. Compania a lucrat intens pentru a identifica
cerinţele şi nemulţumirile clienţilor în scopul
dezvoltării unor produse noi şi variate, „compania a stabilit noi
structuri organizatorice în creşterea productivităţii,
economisirea costurilor de prelucrare şi îmbunătăţirea nivelului
serviciilor”.
La jumătatea anului
2003, profitul a crescut cu 1,8% faţă de 2002(adica 713
milioane Euro).